Allmänna villkor

För att handla i Trygghetsshoppen hos Dunstan måste du vara minst 18 år. Om du är under 18 år krävs det tillstånd från målsman innan du beställer.

Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms. Det enda som eventuellt tillkommer är frakten på 99 SEK, när du handlar under 2000 SEK.

Betalningssätt

Hos Dunstan är det enkelt att handla! Du har fler betalningsalternativ att välja mellan:

Klarna Checkout

Vi använder en supersmart och enkel betalningsmodul; Klarna Checkout, som gör att du slipper fylla i en massa onödig info, Klarna känner igen din e-mailadress om du handlat tidigare och annars skriver du bara in ditt personnummer, så söker Klarna själv upp övrig info. Du har flera betalningsalternativ att välja mellan; kort, direktöverföring från bank, faktura eller delbetalning via Klarnakonto. Eftersom Klarna administrerar alla våra betalningar kan du känna dig helt trygg som kund och när du väljer faktura betalar du ingenting förrän du har varorna i handen.

Leverans

Dunstan strävar efter att leverera dina varor så snabbt som möjligt. Leveranstid är normalt 2-3 arbetsdagar. Vi levererar med DHL Servicepoint. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

Fraktkostnad

Ordinarie fraktavgift är 99 SEK på alla beställningar under 2000 SEK, om inte annat anges i produktbeskrivningen. Handlar du för över 2000 kr är det fraktfritt, dvs. du får frakten på köpet!

Orderbekräftelse

När du lagt en order på dunstan.se så räknas den som bekräftad. Om du därefter ångrar dig, behöver du kontakta oss via e-post direkt efter öppning kl. 09:00 för att stoppa ordern. Är ordern redan plockad & packad så debiteras 150 kr för arbetstid, pack & packmaterial samt för Klarnas avgifter. Mejlen kollas inte förrän efter att alla paket skickats varje dag. Ordrar skickas vanligtvis 13:00 varje dag. Har paketet gått så kan det inte stoppas, utan du måste hämta ut och sedan returneras. Hämtas paketet inte ut, drabbas du av DHL:s avgift för ej uthämtat paket som är 250 kr + frakt ToR.

Ångerrätt & Bytesgaranti

Du har alltid 14 dagars bytesgaranti och ångerrätt i enlighet med distanshandelslagen. Enligt lagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar mot kvitto eller faktura. Ångerfristen börjar gälla samma dag som du tar emot din vara. Varan som returneras måste vara i sitt ursprungliga skick och i originalförpackning för att ångerrätten och bytesgarantin ska gälla. Du står för returporto vilket vi reglerar på ditt Klarna Checkout. Frakt betalas inte tillbaka vid en eventuell retur, om inte annat överenskommits. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är i ursprungsskick, betalar vi inom 14 dagar tillbaka det belopp du betalat, minus frakt tur & retur.

OBS! Vi har ej möjlighet att hämta ut paket på uthämtningsstationer, så de bör skickas med våra egna fraktsedlar, som du beställer här: Returfrakt. Scrolla längst ned på sidan för att läsa mer om hur det går till. Om du ändå returnerar på eget vis, måste du se till att paketet levereras till dörren och vara medveten om att du står hela risken för returen tills den är oss tillhanda i ursprungsskick. För både miljöns & ekonomins skull ber vi er att mäta noga och undvika returer så långt det är möjligt. Kanske kan din retur säljas till en vän, eller bli en bra present eller julklapp?

Reklamation & retur

Om din vara skulle vara skadad eller felaktig ska du reklamera varan inom skälig tid från det att felet upptäckts. Vi anser skälig tid vara 10 dagar. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten. När vi fått tillbaka varan och det visar sig vara en godkänd reklamation, lagas den eller byts ut mot ny vara och i andra hand, om t.ex. produkten återkallats eller sålt slut, betalas hela summan tillbaka.

Viktigt! Vid retur behöver du som kund själv kontakta Klarna via info@klarna.se eller 08-120 120 10 innan du returnerar ett paket och meddela att du skall returnera varan och att därför Klarnas faktura skall pausas tills dess varan är mottagen och krediterad av oss. Om detta inte görs riskerar du en avgift för sen retur, påminnelseavgift och/eller ränta från Klarna.

Skadade paket

När du tar emot ett paket är det mycket viktigt att du leveranskontrollerar det. Om det är några yttre skador på paketet skall den som lämnar ut paketet skriva det på fraktsedeln samt signera med sitt namn. Om denna reklamation inte är gjord, har vi inte möjlighet att ta tillbaka eller ersätta något fraktskadat gods. Skadat paket måste anmälas av dig själv som kund inom 7 dagar till DHL. Om det inte anmälts i tid kan vi tyvärr inte stå för kostnaden av trasigt paket/trasiga varor.

Följ länken: https://www.dhltoolbox.se/wClaS/

Outlösta paket

För paket som inte löses ut debiterar vi dig DHL:s avgift för ej uthämtat paket om 250 kr + frakt tur och retur samt en kostnad från Klarna om 3% av ordervärdet.

Personuppgifter

Dunstan är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter som du som kund lämnar till oss, enligt PUL – personuppgiftslagen. All information stannar inom företaget & Klarna.

Beställningar från utlandet

Vi tar ut en extra fraktkostnad till utlandet, kontakta oss för att få exakt summa på er försändelse efter att ni beställt. Godkänner ni inte fraktsumman återbetalas hela beloppet och er order annulleras.

Förändring av villkor

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra villkor utan varsel. För dig som kund är det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor, det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi följer svensk konsumentlagstiftning.

Kontakta oss gärna via e-post, dunstanshop@novaproduktion.se om du har ytterligare frågor.

    Nyfiken på Dunstan Icelandic?

      Vi hjälper dig att försäkra din hästtrailer!

        Bli uppringd

        Få ett prisförslag

        Fyll i dina uppgifter nedan för att bli kontaktad av våra försäkringsspecialister.

            Vi hjälper dig att välja rätt försäkring